Saturday 7 March 2009

Kelas Puff Pastry




21hb Feb yang lalu saya join kelas puff pastry anjuran Chef Noraini di Batu Caves. Selain ajar puff pastry ada jugak ajar pelbagai jenis tat kecuali tat nenas la...Ok jugak kelasnya tapi saya dah tersalah pilih kelas lah. Actually benda ni tak sesuai untuk saya yang sekadar suka-suka untuk makan apa yang dah saya belajar tu. Ia lebih sesuai untuk yang rancang nak meniaga. Sebab puff pastry ni rumit sikit nak buat dan rasanya lebih jimat kalau beli aje ataupun guna instant puff yang terdapat banyak di supermarket.
Tapi takpelah. Mana ada ilmu yang merugikan malah banyak jugak yang saya pelajari hari tu termasuklah membentuk puff seperti bentuk-bentuk yang terdapat di pasaran. Jom kita layan gambar-gambar semasa saya join kelas.

No comments:

Post a Comment