Friday 23 May 2014

JJCM: Small Gathering @ Via Fika Kafe

Dekat sebulan dok plan nak belanja kawan-kawan ni. Susah betul nak mengumpul semua ahli. Biasalah memasing ada kerja sendiri. Walaupun satu ofis tapi susah gak nak mengumpul dorang ni. Hehe. Alhamdulillah hari ni dah cukup semua bolehlah kita gi makan-makan sambil chillex...

Saya pilih Via Fika Cafe sebab tengok dalam Fb dan insta macam comel je tempatnya. Sekali datang memang comel pun. Lot kedai ni dorang bahagi dua. Sebelah travel agent, sebelah lagi cafe. Tapi hiasan dalaman cantik sangat sesuai dengan kecomelan keluasan kafe ni. Kafe ni dekat dengan Uptown Kota Damansara. Seberang sini ada lot kedai dua tingkat baru The Core, Kota Damansara. Pusinglah kat dalam tu cari sampai jumpa. Senang je. Dia kat area belakang. Yang saya perasan tadi ada Restoran mamak Maju Ahmad pastu ke depan sikit lagi dah nampak. Boleh refer Fb dorang untuk lebih jelas.

Penang Fika Asam Laksa RM7.90 per set
Fika Style Chicken Rize RM8.90 per set
Chicken Chop RM14.90 per set



Tadi kami order nasi ayam, chicken chop, laksa penang. Ni semua set ye dia datang sekali dengan air. Air boleh pilih ikut suka. Harga sangat berpatutan. Saya makan laksa penang. Sedap jugak. Habislah saya makan tadi. Saya pilih air Hazelnut latte dan sorang lagi kawan pilih Capucinno. yang dua jenis air ni kita boleh tukar. Just tambah RM2.00 setiap cawan untuk upgrade. Yang lain ambik Ice lemon Tea je. Ada juga orang Juice dalam set ni yang kita boleh pilih. Sebelum makan ni saya ada ambik Kek Banana Choc RM8.90. Sedap juga. Kek dia rasa kenyal-kenyal. Pisang campur coklat memanglah ummphh. Hazelnut latte pun sedap sangat. Keseluruhan puashatilah makan kat sini. Next time bolehlah datang bawak family saya pulak minum-minum santai.

3 comments:

  1. memang sempoi kedai ni ! Thumb up!

    ReplyDelete
  2. Hi, Terima Kasih Diatas Review Anda.. Kami Sangat Menghargainya.. -Via Fika Cafe-

    ;)

    ReplyDelete
  3. thanks @viafika

    mmg sempoi pun...comel je deko nya...

    ReplyDelete