Wednesday 12 February 2014

Taman Tasik Titiwangsa

Dulu zaman sekolah rendah memang rajin betul ke sini. Ma abah rajin bawak saya ke sini sebab setiap hari Sabtu ada show artis. Yang saya ingat Ogy Ahmad Daud, Search, May, XPDC, Wings, kira yang seangkatan dengan geng-geng zaman tulah. Memang best. Ingat lagi Nash datang pegang pipi saya. Masa tu tengah comel. Sekarang dah comot. Hahaha. KRU pun ada gak masa tu dorang masih muda remaja. Baru balik oversea. Dok promote lagu Awas. Bagi poskad free. Eh, teringat lak zaman dulu kala. Sekarang takde dah show free macam ni. Nak tengok konsert artis kena gi stadium, kena beli tiket. Last saya tengok konsert Peterpan. Itu pun sebab tiket free.

Sekarang dah ada anak-anak saya pulak rajin bawak ke taman. Kadang-kadang ke Tasik Perdana tapi sana tempat terhad. Jadi nampak ramai sangat orang. Kalau Tasik Tititwangsa ni tempat luas. Banyak tumpuan lain. Baru-baru ni singgah sana bawak anak-anak. Rupanya macam-macam ada dah. Yang paling best ada group dok main roller blade pulak. Tak tahulah benda ni dah lama atau baru-baru je muncul. Tapi bestla ada group macam ni. Seronok pulak. Saya dulu main juga benda ni. Abah belikan roller blade kat Carefour. Itulah aktiviti hujung minggu kat rumah. Boleh dikatakan semua kawan ada benda ni. Main ramai-ramai. Lepas tu zaman pun dah berlalu. Orang tak main dah. Sekarang timbul semula.



Azroy pun nak try lah kan. Minggu pertama try bolehlah berdiri tegak, tapi masih takut-takut dan tak berapa pandai nak gerak. Minggu kedua kami pergi lagi. Sana ada yang sediakan servis sewakan roller blade ni. Setengah jam RM5. Kalau tak de stokin kena tambah lagi RM1. Oklah tu. Harga mampu milik. Minggu kedua dah boleh gerak sendiri. Tak yah  mama dan papa pegang. Adik pun nak main jugak tapi kenala mama pegang. Mama yang letih.

Minggu ketiga, papa pulak buat surprise belikan untuk semua orang termasuk saya jugak. Huh, apalah nak buat. Petang tu jugak turun kat court kawasan rumah main tapi feel nya agak kureng sebab kami je yang main. Kejap je main dah bosan. Esoknya terus ke Taman Tasik Tititwangsa. Barulah seronok nak main sebab ramai orang yang main jugak. Feel nya lain sikit.

Ni nak sampai hujung minggu dah. Kalau tak ke mana memang ke sini ajelah nampaknya. Kalau tak, rugilah papa beli. Empat pasang tu harga RM300. Papa beli yang takde brand je. Jadilah kan daripada asik nak kena sewa. Ni sendiri punya. Mana-mana pun boleh main.

Kat taman ni ada jugak permainan lain selain roller blade. Yang saya nampak ada bot kayuh, ada water roller, ada kuda. Tiket pun boleh tahan murah. Yang tak tahu nak bawak anak-anak berjalan hujung minggu bolehlah ke sini. Tempat makan pun ada. Playground pun punyala besar. Tempat berjoging, tempat bersenam, segala kemudahan macam tandas, surau pun ada. Memang cukup semua kemudahan. Cuma kalau datang lambat sikit tu susah nak parking. Itu biasalah kan. Mana-mana pun gitu jugak.

Kadang-kadang saya datang ada jugak yang buat majlis kenduri kahwin dekat sini. Perkahwinan dalam taman lah kot. Best ye. Ada juga geng kakak-kakak yang buat poco-poco. Memang tiap kali saya datang ada je yang buat. Dorang buat kat stadium titiwangsa tu. Memang boleh nampak kalau kita lalu. Bagus la kan banyak aktiviti santai yang boleh kita buat. Selain daripada bawak family jalan-jalan boleh jugak jaga kesihatan kan. Patut banyakkan lagi tempat macam ni kat Malaysia.

No comments:

Post a Comment