Friday 2 August 2019

Cuti-cuti Kuala Lumpur di WP Hotel




Hai Assalammualaikum

Hari ni saya nak share pasal Cuti-cuti Kuala Lumpur.

Sebenarnya saja je nak bawak anak-anak berjalan sebab abang dia dah sebulan tak balik rumah. Tapi CikSya malas nak pergi jauh-jauh sebabnya dia cuma cuti hujung minggu Sabtu dan Ahad. Ahad nak kena masuk asrama semula. Jadi masa survey tempat bercuti, tengok hotel kat KL pun banyak yang ada swimming pool tapi harga mampu milik. Terus booking dan siap!

WP Hotel ni terletak dekat dengan Chowkit, GM Plaza, Jalan TAR. Semua boleh jalan kaki je. Sangat dekat. Mana yang sayang lemak boleh lah order grab heheh




Saya pergi 2 family. Family saya dan family kakak. Jadi kami ambik Family Room 2 bijik. Dapat bilik sama level tapi jauh-jauh jugak sebab satu level tak banyak family room. Connecting room ada tapi bukan family room sebab family room semua bahagian corner. Rasa rugi pulak ambik family room hehehehe.


Bilik dia ok puashati, besar jugak, selesa, toilet pun selesa sebab asing tempat mandi dan tempat membuang. Saya suka toilet macam ni walaupun satu pintu tapi diasingkan. Lebih selesa.

Paling best pasal hotel ni sebab swimming pool dia kat rooftop. Memang best lah sebab view dia cantik. Nampak suasana Kuala Lumpur. Nampak Menara KL tapi tak nampak KLCC sebab dah tertutup dek bangunan lain. Swimming pool dia tak besar sangat tapi oklah untuk anak-anak seronok. Mak dan bapak pun sama join beronok-ronok dalam kolam heheheh.

Cuma kalau waktu panas memang tak tahan la sebab takde bumbung. Dia konsep terbuka. Ada tempat duduk untuk minum-minum, ada bar jugak kat atas kalau nak order makanan / minuman tapi makanan luar tak boleh bawak masuk. Kolam bukak dari jam 7am – 10pm. Mandi lah puas-puas sampai lebam. Waktu malam jangan lupa pi kolam ni sebab view dia bertambahlah cantik.

Nak mandi kolam tak perlu bawak towel sebab kat kolam pun ada towel. Cuma mintak dengan staf hotel kat kaunter tu.

Parking je susah sikit kat hotel ni. Sangatlah terhad. Kalau dah dapat parking tu janganlah gatal nak keluar hahaha. Kang susah nak dapat parking semula. Tak pun kena parking berbayar kat Lorong Haji Taib yang dekat dengan Bake with Yen tu.

Harga hotel ni saya bayar RM375.42 untuk 2 bilik. Jadi 1 bilik harga RM187.71 melalui Agoda.
Waktu malam kami merayau ke Pasar Jalan TAR cari makan. Lepas tu layan buskers depan Sogo. Sesekali bercuti dalam Kuala Lumpur best jugak kan.


3 comments:

  1. Assalamualaikum..

    Salam ukwah dari saya untuk anda..

    Jom follow blog saya iya seo dan

    saya sudah follow blog anda #32

    Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..

    Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..

    Komen yang baik2 sahaja ye..

    Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..

    Terima kasih sekali lagi..ya

    ReplyDelete
  2. Initial You got a awesome blog .I determination be involved in plus uniform minutes. i view you got truly very functional matters , i determination be always checking your blog bless..
    Pinoy Channel| Pinoy Tambayan| Pinoy Tv| Pinoy Tv Replay| Pinoy Ako| Pinoy Lambingan| Pinoy Teleserye| Zee tv

    ReplyDelete