Wednesday, 7 July 2010

Waffle

Sejak dah beli waffle maker ni asyik ber"waffle" aje kat rumah ni. Azroy pun dah pandai mintak waffle. Asalnya Mak ngah nyer asyik membeli waffle. Belek resepi waffle ni takde la susah mana. Tengok ada pulak yang jual waffle maker ni secara online, tak yah susah-susah nak pi cari merata. Resepi nya pulak ikut resepi waffle mak pnut. Thanks to pnut yang sudi kongsi resepi waffle yang sedap dan sangat mudah ni. Waffle nyer versi lembut..nyum-nyum...

Resepi Waffle (mak pnut)

3 cawan tepung naik sendiri (self rising flour)
1 1/2 cawan fresh milk
1 cawan gula
1 cawan butter (pnut letak 4 sudu besar-so saya ikut) cairkan dan sejukkan dulu
2 biji telur gred B
1 sudu teh esen vanila atau esen waffle

Cara:
Campur semua dan blend. Dah sebati bakar dalam waffle maker lebih kurang 3- minit aje.
Sapukan jem pilihan dan ngap...hehe

No comments: