Thursday, 29 September 2011

Spageti Bolognese

Ni masakan masa hari malas melanda. Daripada tak masak apa-apa okey jugakla masak macam ni. Hehe. Ayat penyedap hati bagi orang memang malas. Suka cari alasan kan. Resepi simple, semua pun tau buat. Rasanya budak darjah enam pun boleh buat kot. Dulu memang tak pandai jugak buat. Tapi bila dah dengar orang ajar macam tu, macam ni, kita pun try lah sendiri buat kat rumah. Laa, rupanya macam ni je. Ingatkan susah sangat tapi sedap atau tidak tak tau lah pulak ye. Sendiri yang makan boleh je. Kalau bagi tetamu tu tak taulah.

Biasanya kita guna sos spageti mushroom dalam tin jenama Prego. Pastu tambahkan daging kisar dalam semangkuk kecil, tomato puri tin kecil. Kadang-kadang tambahkan seleri, tomato, cendawan butang yang dipotong dadu. Tapi bagi kita seleri lagi sedap daripada cendawan butang tuh. Ada jugak orang lain yang letak meatball. Tapi kita tak pernah try lagi sebab jarang pulak jumpa meatball lagipun sebab dah ada daging cincang dalam tuh kan. Apa pun terpulanglah pada selera masing-masing.

No comments: