Monday, 23 January 2017

Roti Jala Coklat


Dari Jumaat lepas resepi dok viral di FB. Asik lalu-lalang je kat wall kita. Semalam terajin pulak nak try. Maka terjadilah. Buat pulak sos coklat tapi tak menjadi pulak. Entah mana silapnya. Makan kosong macam tu jelah akhirnya. Sos coklat Hershey's habis stok pulak kat rumah. Dah cari kat Speedmart pun takde.

Rasa roti jala coklat ni takdelah jauh beza dengan roti jala biasa tu cuma ada rasa pahit-pahit sikit daripada serbuk koko tu. Kalau cicah sos coklat mesti sedap.

Bersama sos coklat yang tak jadi :)

Roti Jala Coklat

2 cawan tepung gandum
2 cawan air
2 sudu besar minyak
2 sudu besar serbuk koko/coklat
1 biji telur
Sedikit garam

Blend semua. Tapiskan ke dalam acuan. Goreng tanpa minyak. Siap.

No comments: