Thursday, 4 May 2017

Pulut Kuning Lagi


Sedap sangat sampai anak-anak request pulut kuning lagi. Sebab senang nak masak dan bahan memang ada, mama pun rajinla. Tapi kali ni rendang takde. Kita makan dengan telur dadar je. Hehehe...Jadila kan macam makan nasi dengan telur. Tapi kali ni saya guna 1 1/2 cawan santan campur 1/2 cawan air panas sebab saya guna santan cair je. Jadi lagi berlemak dan lagi lembut dan lagi sedap. heheheh


PULUT KUNING EKSPRESS - Azie Kitchen
Cara masak pulut kuning cepat..tapi hasilnya sama seperti di kukus.

Bahan-bahan ( 5-6 org makan )
2 cawan beras pulut 
1 cawan santan pekat + 1 cawan air panas
1 sdt garam
1 helai daun pandan
1 sdb minyak masak
Sedikit serbuk kunyit
pewarna kuning

Cara-cara
Cuci beras pulut hingga bersih..masukkan semua bahan2 kedalam rice cooker
Setelah mendidih..gaul pulut supaya tak berkerak..kemudian biarkan hingga masak..

No comments: