Monday 3 December 2018

Pengalaman Menginap di Oscar Villa Aonang Krabi


Hari ni nak cerita sikit pasal hotel yang saya menginap di Krabi. Saya booking melalui Agoda. Bayar siap-siap secara online RM144.35 semalaman. Cerita details ada di sini
Hotel ni jarak 3km dari Pantai Ao Nang, Krabi. Tak jauh sangat pun. Senang bergerak kalau yang ada transport. Yang takde, boleh guna shuttle yang dorang sediakan.









Saya booking bilik jenis Bedroom Villa. Biliknya kat bawah, dekat dengan pool. Parking kereta depan bilik. Yang bestnya bilik ni ada ruangan pantry. Maksudnya ruangan asing dari katil. Disediakan pinggan, mangkuk, sudu, garpu, peti ais, sinki termasuklah dapur elektrik dan microwave. Yang rajin nak masak, bolehlah memasak.
Pekerja kat sini kebanyakan muslim dan boleh berbahasa melayu dengan lancar. Sangat mudah nak berkomunikasi. Dorang pun friendly dan sangat membantu. Kawasan pun bersih sangat.
Harga bilik dah termasuk dengan sarapan pagi. Menu sarapan pagi lebih kurang macam masakan Malaysia. Ada nasi goreng, sosej, pancake, buah-buahan, cornflakes dengan susu segar, jus. Tak banyak sangat tapi kenyang ðŸ˜Š
Untuk yang nak beli pakej island hoping pun elok beli kat sini je sebab harga dia 750baht (RM95.45) sahaja berbanding yang jual dekat luar tu rata-rata letak harga 1200-1300baht seorang dewasa. Jauh beza tu kan. Kanak-kanak dorang caj 450baht (RM57.27). Yang ini untuk 4 island. Yang 7 island saya tak pasti. Lupa nak tanya.
Dah pergi Krabi, jangan lupa makan pancake Krabi ye 


No comments:

Post a Comment