Friday, 31 August 2012

Puding Roti Marble



Buat puding ni untuk jamu sedara datang bertandang kat rumah beraya. Tengok ada roti kat dapur bolehlah buat. Bahan lain memang ada je kat dapur tu. Buat pun senang. Lagilah mood rajin tu cepat je datang. Sekali hidang terus habis je. Rasa lemak-lemak manis tu memikat selera. Tak cukup makan sepotong. Hehe. Thanks pada tuan punya resepi.

Bahan-bahan
  • 4 keping roti
  • 2 biji telur
  • 1/2 cawan susu pekat
  • 170ml susu cair
  • 8gram serbuk agar2
  • 1/2 cawan gula - bleh kurangkn
  • 2 sudu besar butter/marjerin (cairkan)
  • 31/2 cawan air= hana gune cwn biasa 230ml
  • 2 sudu besar serbuk koko (bleh juga guna choc emulco) saya guna 1 sudu besar emulco
Cara-cara
  1. Didihkan 3 cwn air,serbuk agar2 n gula ke dalam periuk.
  2. Blend roti,telur,susu pekat, susu cair dan balance air tadi (1/2 cwn). Kemudian masukkan dalam periuk agar2 yg sudah didih td.
  3. Masukkan butter/marjerin dan kacau rata sampai mendidih. matikan api.
  4. Bahagi kepada 2. satu adunan biarkan warna asal. dan satu adunan masukkan serbuk koko@choc emulco. kacau cepat2!
  5. Tuang ke dalam loyang secara berselang seli. sesenduk adunan asal kemudian sesenduk lagi adunan coklat. ulang hingga habis! ketika melapis@me'marble'kan hendaklah dengan CEPAT sbb puding@agar2 nih mudah sejuk@membeku.
  6. Dah siap bolehlah di simpan di dalam peti sejuk sekurang2nya sejam. Enak dmakan ketika sejuk!

 

1 comment:

cherry su said...

Whether you are acquiring the purse for private use, or as a gift, you can't go wrong with wedding pearl jewelry is absolutely wonderful gift, with absolutely nothing much less than a prestigious name. Though drop pearl earrings is popular for some people in this existing economic time, the acquire is absolutely worth each penny you are spending! i wish article about pearl necklace with pendant will be seen from you。thank you.