Tuesday, 17 November 2015

Coklat Nestum Rasa Macam Kitkat



Serius tak tipu memang rasa macam kitkat. Dapat resepi kat group FB Masak Apa Hari Ini. Sebab senang sangat terusla buat. Sanggup gi kedai memalam semata-mata nak beli nestum. Nampak tak kerajinan yang membuak-buak tu. Kalau datang malas, bahan dah cukup lengkap pun buat tak tahu je kan.

Nak buat coklat ni cuma guna 2 bahan aje. Memang senang. Jadi jajan anak-anak la. Makan sejuk-sejuk sedapnyaaaa



Coklat Nestum

250g Compound Chocolate 
150g Nestum original


Cairkan coklat secara double boiled atau microwave
Campurkan ke dalam nestum. Kacau rata. Tekan-tekankan dalam loyang. 
Potong. Masukkan dalam peti bagi keras dalam 30 minit. Dah siap boleh makan.


***Saya masukkan dalam pinggan ikea je tapi kena buat 2 pinggan la. Kang tebal sangat keras pulak nak makan.

No comments: