Wednesday, 2 December 2015

Homemade Mcflurry Oreo




Alhamdulillah akhirnya tertunai gak perjanjian dengan anak-anak nak buat aiskrim ni. Naik bingit telinga mama bila abang asik tanya bila nak buat. Asal teringat je tanya, asal terfikir je tanya. Bukan takmo buat tapi selalu lupa nak beli bekas plastik kecik-kecik ni. Nak buat dalam bekas besar boleh je tapi kan lagi cantik dan senang nak makan kononnya. Maka tertunailah janji mama kepada anak-anaknya....Sedap tau sama macam kat McD tu. Sekali adunan ni dapat 15 bekas plastik macam dalam gambar ni. Ambil masa tak sampai 24 jam untuk dihabiskan oleh budak 2 orang kat rumah hahahah...


Mcflurry Oreo

1 liter susu segar full cream
1 tin susu pekat
1 pek oreo - blend jangan halus sangat
1 sudu kecil esen vanila
1 sudu besar ovalette

Mixer kan semua bahan kecuali oreo sampai kembang. Dah kembang, masukkan oreo yang dah di blend tadi separuh. Mixer sekejap je hanya nak bagi sebati. Masukkan dalam bekas. Taburkan lebihan oreo tadi. Masukkan dalam freezer. Esok dah boleh menikmatinya.

No comments: