Friday 19 August 2016

Berbaloi Menginap Di Alia Residence Business Resort, Langkawi

Minggu lepas saya ada kerja luar di Langkawi. Hotel yang disediakan Alia Residence Business Resort, Langkawi. Jauh sikit dari Bandar Kuah tapi berbaloi. Hotel nampak macam baru. Bilik besar, selesa. Kemudahan semua okey dan ada swimming pool. Saya sampai awal dalam jam 1.00 petang. Kebetulan memang tak ada orang di bilik yang di booking. Dorang benarkan saya check in awal. Lega sangat, dapat rehat. Sebab kepenatan naik bas dari malam. Tak sabar nak mandi...


Masuk bilik je tengok wow bestnya. Siap ada sliding door kat belakang, ada tempat rehat-rehat sambil minum petang gayanya. Belakang ni kita boleh tengok laut. Macam sesuai sangat kalau nak buat family day sebab ada pondok rehat, ada padang bola pantai, kerusi rehat, kawasan luas. Pendek kata tip top la hotel ni. Saya suka. Peti ais pun ada, tv, almari ada 2 kiri kanan. Sumbat semua baju kita dalam tu. Takdelah bersepah bilik kita kan. Iron pulak dorang dah sediakan setiap floor. Kiranya kena keluar bilik la untuk iron. Bagi saya senang jugak takdelah kita kena call dorang hantar iron, then dorang datang nak ambil semula. Letak kat luar macam tu ikut kita bila kita rasa nak iron. Kan?

Best kan santai-santai petang kat sini

View belakang bilik kita

Toilet tak ada bath tub
Toilet tak ada bath tub tapi ada air panas. Korang rasa nak berendam leh gi swimming pool je. Harga bilik ni pun tak mahal sangat. Berbaloi dengan fasiliti yang ada. Yang bilik saya ni RM140.00 semalaman. Nak keluar gi Pantai Chenang pun tak jauh mana. Dekat jugak dengan airport. Kawasan santai-santai tepi pantai sambil makan laksa, cendol. Langkawi pun bukan besar mana kan. Pusing-pusing situ jugak jumpa nya

No comments:

Post a Comment