Monday, 1 February 2010

Kuih Ketayap atau Kuih Gulung

Balik keje rasa nak makan kuih. Malas pulak nak menyinggah beli sebab yang ada kat area rumah tu semuanya jenis goreng-goreng saja. Pisang goreng, keledek goreng, karipap, dan semualah yang bergoreng. Saya tak berapa gemar kuih yang goreng-goreng ni. Jadi terpaksalah buat sendiri kalau nak makan kuih manis-manis tuh. Dalam peti masih ada inti kelapa buat kuih koci minggu lepas. So, paling senang saya buat aje kuih gulung ni. Sekejap dan mudah. Bahan pun semua ada kat rumah aje. 10 minit dah siap dan boleh ngap. Hehe...Buat dalam 6 ketul aje. Saya sorang perhabiskan sebab takde orang lain pun kat rumah. Semua keje...

No comments: