Tuesday, 23 February 2010

Pau Gebu



Susun dalan kukusan dan sedia untuk dikukus
Ahad lepas teringin sangat makan pau. Lepas keluar hantar Nabila dan Ayep cuba cari pau kat gerai tepi-tepi jalan tuh. Takde pulak pakcik tu meniaga. Balik rumah belek-belek resepi pau yang senang dibuat. Adalah satu resepi senang tapi shortening pulak tak ada. Tapi saya bantai je guna minyak masak sebab ada gak resepi yang guna minyak selain dari shortening. First time lah saya memandai ubah resepi. Biasanya memang ikut sebijik bagai ditulis.
 
Dah siap semua terus kukus dan tengok walla....naik menggebu. Rasa okey, sedap cuma bau yis kuat sangat. Sama ada yis tu yang berbau atau saya letak banyak sangat. Entahlah. Tak kisah, janji boleh ngap. Azroy makan sampai 3 biji. Aku makan 2 biji aje. Yang lebih simpan untuk Jay tapi dia tak makan pun. Tetiba je demam panas pulak. Thanks pada tuan punya resepi. Ikut resepi Cik Mat Gebu...

No comments: