Friday, 28 October 2011

Pokok Kari Membesar Dengan Jayanya

Siap bercabang lagi pucuk baru tuh

Selasa lepas dapat peluang balik rumah awal sikit sebab Dewan bercuti sempena sambutan Deepavali. Dapatla buat kerja rumah dan paling penting dapat rehatkan mata depan pokok-pokok saya. Sekali terkejutla pulak tengok pokok kari yang baru dua hari tak dijenguk tu dah bercambah pucuknya. Dahlah bercabang pulak tuh. Wah...sungguh teruja. Best betul. Tak sangka cepat betul membiak. Saya cuma taburkan baja dua minggu sekali dan siram dengan air beras 2-3 hari sekali. Memang nampak ketara sangat pembesaran pokok ni. Yang dua hari lepas boleh tengok kat sini.

Pokok pandan pun dah mula keluarkan dua tiga anak pokok. Tapi pelik sikit sebab daunnya tak besar sangat dan panjang macam yang dijual kat kedai. Tapi tak apa sebab masih boleh guna. Cerita daun pandan nanti saya share lain kali.

~Bye

No comments: